Köpvillkor – Crystal Art

Köpvillkor och information

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Cryst Art AB
Organisationsnummer: 559076-5425
E-postadress: info[snabel-A]crystalart.se

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Klarna Checkout
    Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

  • Leverans
    Fri frakt för leveranser inom Sverige. Leverans inom 2 veckor till närmsta utlämningsställe.

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan.
Hämta inte ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras
till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr),
så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Integritetsskyddspolicy (enligt GDPR)

Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, såsom förnamn, efternamn, (eventuellt) Företag/organisation, adress, e-postadress, telefonnummer samt eventuellt ett foto (om du använder ett foto i din beställning). Syftet med detta är att kunna tillverka produkter beställda av dig samt att kunna leverera dem till dig.

Vi får dina uppgifter från din order i vår webbutik.
Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är ditt samtycke. Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke till behandlingen.
Dina uppgifter kommer att sparas så länge du är kund hos oss.
De personuppgifter vi behandlar om dig delas med transportföretag samt fabriken/fabrikerna i Polen och Tyskland som tillverkar varorna, vilket är nödvändigt för att kunna utföra våra tjänster och fullgöra våra skyldigheter gentemot dig.
Vi kommer inte att dela dina personuppgifter med någon tredje part, förutom fall då vi blir skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.

Ångerrätt

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Gäller enl. lag ej “Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel”.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Returer skickas till:
Cryst Art AB
Rudkällavägen 5CA
15534 Nykvarn

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/